Karaktärer - Distrikt 7

District 7 - Lumber
 
Acacia Wood
Ålder: 15
Betyg: 4
 

Det som utmärker Acacia är att hon är väldigt bra på att hantera yxor. Annars ser hon ganska alldaglig ut med brunt hår som ofta hänger i två flätor och gröna ögon. En annan speciell sak är att någon spred ut ett rykte om att Acacia äter sina offer... Hennes "maskot" är en träring som har hennes namn ingraverat.

 

Fakta om namnet:

Acacia är ett träd som finns främst i Afrika

Wood kan betyda antingen skog eller trä på engelska.

 
Cyrus Boulogne
Ålder: 14
Betyg: 4
 

Ytterligare en av de som försvinner i mängden. Cyrus  varken briljerar eller gör någon besviken. Han verkar bara finnas där för att det ska finnas 24 deltagare.

 

Fakta om namnet:

Cyrus valde jag för att det påminde om trädet cypress Det fanns för övrigt en persisk kung som hette Cyrus. Nej, det är inte pga Miley Cyrus xD

Boulogne är namnet på en känd skog i Paris.

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amethystjewel.blogg.se

Min Hunger Games-Fanfiction som jag skrivit på under mer än ett års tid(!) Den fanns tidigare på en webbsida, där jag tyvärr var tvungen att ta bort den pga våldsamt innehåll. Har fått redigera den rejält för att ens få lägga ut den i bloggen, just so you know ^^'

RSS 2.0