Karaktärer - Distrikt 3

District 3 - Electronics

 

Apple Ampère

Ålder: 14

Betyg: 5

 

Apple har ljusbrunt hår och grå ögon. Hon är inte speciellt stark, men kompenserar det med sin intelligens.

 

Fakta om namnet:

Inte så överraskande tänkte jag på elektronikföretaget "Apple" när jag döpte den här karaktären.

Ampere är en global enhet man använder för att mäta strömstyrka.

 

Buzz Galvani

Ålder: 12

Betyg: 3

 

Buzz är en av de yngsta deltagarna. Han ser väldigt svag och späd ut.

Det linblonda håret är kortklippt och han knäpper alltid med fingrarna när han blir nervös.

 

Fakta om namnet:

Förnamnet syftar på att man ofta beskriver ljudet av elektricitet/stötar genom ordet "Buzz".

Efternamnet Galvani kommer från vetenskapsmannen Luigi Galvani som studerade människans nervsystem med hjälp av elstötar.

 

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amethystjewel.blogg.se

Min Hunger Games-Fanfiction som jag skrivit på under mer än ett års tid(!) Den fanns tidigare på en webbsida, där jag tyvärr var tvungen att ta bort den pga våldsamt innehåll. Har fått redigera den rejält för att ens få lägga ut den i bloggen, just so you know ^^'

RSS 2.0