Karaktärer - Distrikt 5

District 5 - Power
 
Scania Anderson
Ålder: 13
Betyg: 4

Scania är släkt med Suetidi vilket märks tydligt på att de har liknande ögon. Hon ser väldigt gullig ut med ljusblont hår (som ofta är uppsatt i två tofsar) och fräknar. Precis som Suetidi är hon en "medelmåtta" som man lätt glömmer bort.

 

Fakta om namnet:

"Scania" är (förutom fordonstillverkare) engelska för Skåne.

 

Suetidi Johanson

Ålder: 14

Betyg: 3

Suetidi har askblont hår och gråblå ögon. Han är varken tränad eller svag utan är en "medelmåtta" på det mesta. Han är släkt med flickan från sitt distrikt, Scania.

 

Fakta om namnet:

När jag började på min fanfic hade det inte kommit ut information om vad alla Distriktens "specialiteter" var. Därav gjorde jag Distrikt 5 till ett "nordiskt" distrikt i brist på fantasi.

Suetidi var en svensk klan som levde under 500-talet e. Kr.

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amethystjewel.blogg.se

Min Hunger Games-Fanfiction som jag skrivit på under mer än ett års tid(!) Den fanns tidigare på en webbsida, där jag tyvärr var tvungen att ta bort den pga våldsamt innehåll. Har fått redigera den rejält för att ens få lägga ut den i bloggen, just so you know ^^'

RSS 2.0